Flyttar snart in i ett helt nytt hus.
Denna gång vill jag inte gå i samma fälla igen och ha solkiga fogar i badrummen.

Jag tänker lägga ner tid, energi och pengar på att få riktigt tåliga och fina fogar redan från början.

Vad ska jag köpa och hur gör man?
Har sett att Höganäs har något som heter "Klinker och Fogimpregnering" som är längst upp till höger på följande länk.
http://arkitekt.cchoganas.se/upload/file/92_99.pdf

Erfarenheter av denna?
Som jag förstår det så är det inte hela världen om lite av detta kommer på klinkersplattorna vilket ju gör att man inte alls behöver vara super noggrann när man gör arbetet vilket säkert sparar mycket tid?

Jag har ingen erfarenhet av just den fogimregnering du hänvisar till men väl en annan erkänt bra produkt. :)
Den heter "Seal Guard" och fördelen med den är att du kan spreja den över hela ytan, alltså på både fog och klinker. Man kan till och med använda den på glaset i duschkabiner för att få smutsen att kana av.

Klinker/kakel/fog -impregnering
Hemsida: http://www.seal-guard.eu/sw/products.html

tile_sealer_aerosol.jpg

Tycker också seal guard fungerar kanon.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Var köper man det?

Sent from my E15i using Tapatalk

T
Seal guard verkar ju onekligen bra eftersom att flera rekommenderar.
Men det känns ärligt talat ganska dyrt, 550 kr kostar en flaska inkl frakt.
Jag har inte hittat någon annan återförsäljare än den som länkats i tråden, ingen som vet?

Ingen som har erfarenhet av Höganäs som jag skrev om i inlägg 1? Tror den kostar 150kr flaskan

Jag gjorde som så att jag ringde till Seal-Guard och frågade om det fanns några butiker i närheten som sålde produkten- och det fanns det. Jag betalade 395:- för en burk. Inte billigt, men det är väldigt drygt och en behandling räcker för tid och evighet.

Raceman skrev:
Jag gjorde som så att jag ringde till Seal-Guard och frågade om det fanns några butiker i närheten som sålde produkten- och det fanns det. Jag betalade 395:- för en burk. Inte billigt, men det är väldigt drygt och en behandling räcker för tid och evighet.
Okej, jag ringde och hörde men det fanns inga återförsäljare nära mig tyvärr.
Men vafan, eftersom så många tycker att det är så bra så är det ju inget att tveka på.
Frågan är om man klarar sig på en burk undrar jag bara, det var ju tydligen rekommenderat att spraya 2 ggr på varje yta för att nå optimalt och det är ju ingen idé att slösa när allt är nytt och fint.

Det kanske är lika bra att beställa 2 flaskor direkt, då räcker det ju med en fraktkostnad iaf :cool:

Du skriver att man kan spruta på det på duschväggen.
Det låter ju intressant, fungerar det bra?

Jag har inte läst någonstans på deras hemsida att det skulle vara bra dock, är du säker på att det är bra ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.