1 685 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hur har värderingen för er sett ut efter bygget ?
vi har en förvärdering som är i linje med produktionskostnaden , efter allt är
Färdigt så ska det ju värderas
Detta är först om ett år ungefär, men man är ju lite orolig att denna värdering skulle vara under förhandsvärderingen, det skulle få dåliga konsekvenser för lånet givetvis och man ju inte låta bli att oroa sig över det lite... hur har ni andra fått till den riktiga värderingen ? Är det banken som utser värderare eller är det samma person som gör förhandsvärderingen ?
Enligt min mäklare blir det typ samma omvärdering alt lite mer värde om inte typ hela markbunden skulle krascha
Färdigt så ska det ju värderas
Detta är först om ett år ungefär, men man är ju lite orolig att denna värdering skulle vara under förhandsvärderingen, det skulle få dåliga konsekvenser för lånet givetvis och man ju inte låta bli att oroa sig över det lite... hur har ni andra fått till den riktiga värderingen ? Är det banken som utser värderare eller är det samma person som gör förhandsvärderingen ?
Enligt min mäklare blir det typ samma omvärdering alt lite mer värde om inte typ hela markbunden skulle krascha
Jag tror att man försöker vara lite konservativ i förhandsvärderingen för att minska risken att den slutliga värderingen blir lägre än förväntat. Så om det blir som förväntat, bör slutvärderingen vara högre än förvärderingen.
D Daniel 109 skrev:
Låter bra , mäklaren var också inne på att det skulle bli ett högre värde i slutändan... min banktjänsteman tyckte dock att jag skulle ringa runt till några mäklare och fråga om ungefärligt värde innan vi bygger , brukar man göra det?
Klicka här för att svara