Man blir fartblind! För några år sedan byggde några vänner till oss ett hus för 2,8 miljoner vilket vi då tyckte vart sjukt mycket pengar. Nu har vi själv ett hus i den prisklassen och kikar på att bygga på en tomt som kostar uppskattnigsvis 1,5 -1,8 milj. DET ÄR SJUKT MYCKET PENGAR men banken har gett oss lånelöfte på över 4,2 milj och det är egentligen mer upp till oss om vi anser att det är rimlig boendekostnad.
Jag blir såå avundsjuk på de som bor ute på landet i nå´n gammal kåk som de köpt för 500.000 kr och deras totala boendekostnad är ungefär vad vi har enbart i driftskostnad...
Men man måste ju värdera för sig själv vad som är viktigt. Vi har provat lite olika boende på olika ställen och insett den långa hårda vägen att rätt läge kostar av en anledning och av just DEN anledningen vill vi bo rätt denna gång. Man får ge avkall på vissa saker, men jag hoppas och tror ju innerligt att det är värt det. Även om jag i svaga stunder undrar om man fixar det...
mvh