925 läst ·
3 svar
925 läst
3 svar
Hur har alla haft det?
Nu har det varit sommar och semester för många här på forumet, hur har ni haft det?
Några har ju faktiskt varit aktiva under semestern med..
Själv har jag precis haft sotarn här och han godkände min anläggning, så i helgen ska det firas!
Sommarens få eldningar har faktiskt funkat mycket bra så jag låter nog modifieringar vänta, att elda är roligt och vedboden fyllde jag med 25m3 strax före midsommar och jag kapade och klyvde det i påsk.. Jag och svärfar drog igenom över 60m3 på tre dagar(en helg)..
Glada sommar hälsningar till alla här på forumet, jag hoppas ni haft en bra sommar!
Några har ju faktiskt varit aktiva under semestern med..
Själv har jag precis haft sotarn här och han godkände min anläggning, så i helgen ska det firas!
Sommarens få eldningar har faktiskt funkat mycket bra så jag låter nog modifieringar vänta, att elda är roligt och vedboden fyllde jag med 25m3 strax före midsommar och jag kapade och klyvde det i påsk.. Jag och svärfar drog igenom över 60m3 på tre dagar(en helg)..
Glada sommar hälsningar till alla här på forumet, jag hoppas ni haft en bra sommar!
Kan låta stöddigt men börjar faktiskt längta efter att elda i pannan igen, solfångarna går som tåget hade dryga 60 grader i alla tankarna uppifrån och ner i kväll. Efter lite funderingar denna sommaren är jag faktiskt lite inne på att ev skaffa ett vindkraftverk mindre modell som går direkt till ack med elpatron vore fint. Ska kolla marknaden i Kina finns ju lite att välja på, alt köpa ett i Sverige men det blir dyrt. Har en lyktstolpe 6 meter som står öppet o fint ... får se om det blir nåt.
Hej !
Har problem med läckor (bollventiler) får troligtvis in luft som gör att pumpen lägger av ,kommer att
åtgärdas innan hösten. Kommer att göra en del ändringar på rör-dragning svetsa en ny anslutning i
botten på pannan.+ testa lite ideèr
Det "lustiga" är att pannan vill koka om jag släpper ner tank-temperaturen lågt i toppen 45 c(eldar ca 5/dag)
Har en stor vedhög som behöver kapas/klyvas bara tiden som fattas (Traktor +JAPA320 )
har>60m3 under tak så så tillgången på ved är inga problem.
Mvh pr95
Har problem med läckor (bollventiler) får troligtvis in luft som gör att pumpen lägger av ,kommer att
åtgärdas innan hösten. Kommer att göra en del ändringar på rör-dragning svetsa en ny anslutning i
botten på pannan.+ testa lite ideèr
Det "lustiga" är att pannan vill koka om jag släpper ner tank-temperaturen lågt i toppen 45 c(eldar ca 5/dag)
Har en stor vedhög som behöver kapas/klyvas bara tiden som fattas (Traktor +JAPA320 )
har>60m3 under tak så så tillgången på ved är inga problem.
Mvh pr95
Klicka här för att svara