Kan man renagöra, prima, och gjuta betong över ojämnheterna bara, eller måste man göra något ytterligare? 
Tack! Uppskattar förtydligandet!Höghus skrev:
Vet du om det går att behandla denna typ av slitskador lokalt, eller måste man göra hela golvet?
Armerar man på något sätt, eller är inte inte nödvändigt på relativt små slitage?
Redigerat:
Utan att vara jätteinsatt i flytspackling tror jag att det kan bli problem om du lägger tunt och så att säga får en skarv mot där det inte läggs på något. Jag har gjort en halvstor källaryta med EPS och industrispackel.J justmakemyday skrev:
Två omgångar, en för att få det jämnt. Sedan armering och industrispackel. Kan vara lurigt att få snygg yta, både struktur och färg om man är ovan.
Första omgången med nåt billigt. Finns det risk för tillskjutande fukt behöver man kolla på specen för spacklen.
En billigare lösning är nog att dutta i betong i groparna bara, men där får någon annan rekommendera metod och material.
/Höghus
Ska du flytspackla så skulle jag flyta så mycket att dagens högsta punkt får 3-6mm spackel över sig. Vilket kan bli en hel del spackel.
Ett annat alternativ är att slipa golvet och sen handspackla/skrapa med typ ardex a46 för att sedan måla golvet med riktig epoxifärg, dock med grund först som är lite tjockare och bygger igen porer och sånt bättre.
Ska det bli riktigt fint så slipar du igen efter att ha handspacklat och det har härdat för att sedan måla.
Ett annat alternativ är att slipa golvet och sen handspackla/skrapa med typ ardex a46 för att sedan måla golvet med riktig epoxifärg, dock med grund först som är lite tjockare och bygger igen porer och sånt bättre.
Ska det bli riktigt fint så slipar du igen efter att ha handspacklat och det har härdat för att sedan måla.
Vårt golv var inte riktigt lika slitet som ditt, men bör fungera lika bra för dig.J justmakemyday skrev:
Väldigt nöjd med mitt resultat. https://www.byggahus.se/forum/threads/husfix-eller-spackel-till-golv.500226/post-5416953
Bästa svaret
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Om du nu väljer att flytspackla detta så rekommenderar jag starkt ett industrispackel , även om de läggs bara på mm så är de starkt å hållbart,
Dammsug riktigt noga , sedan prima ytorna 1\3 minst 2 gånger , sen är de bara att spackla , ingen armering behövs till detta .
Sen beroende vilket märke du använder så de jag skulle välja sist om du ska fin dra ut till 0 så välj inte finja , otroligt stenigt , ta istället ( kilto weber mct
Med hälsning golvspacklarn
Dammsug riktigt noga , sedan prima ytorna 1\3 minst 2 gånger , sen är de bara att spackla , ingen armering behövs till detta .
Sen beroende vilket märke du använder så de jag skulle välja sist om du ska fin dra ut till 0 så välj inte finja , otroligt stenigt , ta istället ( kilto weber mct
Med hälsning golvspacklarn
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Om det är mycket olja på golvet så hyr en betonslip å dammsugare , men på tanke hur detta golvet ser ut och om du vill få ett bra golv så rekommenderar jag att spackla hela golvet
Tack alla, mycket uppskattat! Det blir nog att spackla hela golvet då - ett större projekt än vad jag ursprungligen hoppats på, men måste man så måste man.. 
Klicka här för att svara