Micro skrev:
Det kan nog bli ett jäkla liv om man säljer sitt hus och har gjort så.
Kanske till o med kan räknas som dolt fel ?
Tomma tankar ska nog tas bort och marken ska nog kontrolleras och saneras vid behov.
Tidigare hade vi en sandfylld tank i marken på baksidan av vårt hus. Detta tror jag var utfört någon gång slutet på 70:talet. Tror att det var allmänt förekommande att sandfylla tankar då och sätta in nya i garaget då jag tror det kom nya regler för hur ofta man skulle gräva upp och besikta dessa. Denna grävdes dock upp då vi gjorde en utbyggnad. Många hus kring oss har fortfarande kvar sina nedgrävda sandfyllda tankar.

Det verkar till och med fortfarande vara tillåtet: http://www.widenspanndemontering.se/tabortoljetank.htm

Där står: "Om den gamla oljetanken ligger i på tomten så kan vi även hjälpa till med att sandfylla. "

MVH

Anders

RoTe
Micro skrev:
Det kan nog bli ett jäkla liv om man säljer sitt hus och har gjort så.
Kanske till o med kan räknas som dolt fel ?
Tomma tankar ska nog tas bort och marken ska nog kontrolleras och saneras vid behov.
Det är ju jättevanligt! Finns nog en rackarns massa människor som bor på en fastighet med en nedgrävd och sandfylld oljetank utan att dom vet om det.

Andy78, för att markägaren är skyldig att bekosta eventuell sanering av marken, och jag kan lova dig att får myndigheter veta att du haft en tank på tomten så är dom där innan du ens hunnit blinka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.