Tjena.
Planerar att bygga en kombinerad snickarbo och raider-garage i en del av en ekonomibyggnad. Planen var från början att använda det asfaltgov som finns, men när jag tittat närmare på det är det *väldigt* ojämnt.

Stugan kommer vara på ~ 5x7m med 95+45 isolering i vägg och 95+95 i tak, korsat. Temperaturen kommer ligga på ~5C under vinterhalvåret.

Planen var att använda golvet som det var, men eftersom det är så ojämt är det nära på ogörligt att inte få allt för stora och breda glipor; vilket har lett till tanken att även bygga ett golv. tänkte ha reglar i 45x145 cc600, eventuellt med extra förstärkning där raidern står, men det är två orosmoment:
a) Raidern kommer att slita en hel del på tröskeln+golvet vid in/ut-passering då den väger ~400kg med mig på och dessutom har tandade snökjedjor
b) Den kommer ta in snö/väta och det kan inte vara bra för underlaget

Tacksam för input

Ok, det slutade med att jag murade upp en rad med lecablock som jag bygger resten på. Blocken trimmades för hand, vissa behövdes 'naggas' lite i en kant, andra sågade jag bort 80% på för att få rätt höjd - alla behövde trimmas i någon grad och det var ett d-j-a arbete men nu är det gjort. Känns bra nu i efterhand ;-).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.