91 617 läst ·
152 svar
92k läst
152 svar
Hur hantera konstig granne?
Jag förmodar att du vet att du är i din fulla rätt att sätta ett staket alldeles intill tomtgränsen, och inte behöver du låna ut någon mark för det.jobbigt skrev:
staket. i vår kommun du måste söka bygglov om en av granne mot detta oavsett höjden. plus det är stor chans att grannen ska riva staketen! polisen hjälper inte! vi gjorde massa anmälningar, för dem är ingen bevis t.ex. om delar av er staket då hamnar på hans tomt. vi filmade att vår idioten tappade muttrar hela vägen från hans trappa till vår bil som han punkterade, min sons cykel som försvann som stod bakom hans hus är ingen bevis! dem bara sa att det kan göra någon annat inte grannen!
vår idiot granne ringde til 112 varje gång när vi tände eld ( alla tomter ca 2500 kvm), nu alla i vår område måste köra sin ris till soptippen. han själv också
vår idiot granne ringde til 112 varje gång när vi tände eld ( alla tomter ca 2500 kvm), nu alla i vår område måste köra sin ris till soptippen. han själv också
Redigerat:
Har försökt att prata med honom men när ordet staket ska sättas på hans gräsmatta (min tomt) så skriker han å blir fly förbannad 1minut senare är han jätte trevlig å vill låna min tomt :/ när är inte rädd för honom så tänkte ta detta extremt hårt på måndag efter att jag kontaktat en jurist
Låt honom bli förbannad, sätt upp staketet så slipper du iallafall se honom (och troligtvis håller han käften när du visat att du inte bryr dig om hans åsikt), river han staketet polisanmäler du honom.
Spela gärna (dolt) in en konversation där han motsätter sig staketet och hotar dig så har du en starkare grund i polisanmälan.
Skit i jurist, ring snickarna på måndag
Spela gärna (dolt) in en konversation där han motsätter sig staketet och hotar dig så har du en starkare grund i polisanmälan.
Skit i jurist, ring snickarna på måndag
Ett högt spaljéer (räknas inte som plank om jag förstått det hela rätt) och sedan snabbväxande klätterväxter på detthomasx skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Håller med. Man ska f*n inte behöva sätta upp en barriär mellan sig och grannen bara för att grannen har problem med att vara granne.jobbigt skrev:
Är riktigt trött på alla idiotgrannar i grann-trådarna här på Byggahus. Kan man kanske införa skottpengar på dem?
Man ska sluta vela och helt sonika börja använda den tomt som man äger och har betalat för.
Prata med andra grannar och försök lära känna "fienden", borde finnas någon svaghet eller öppning.
Prata med andra grannar och försök lära känna "fienden", borde finnas någon svaghet eller öppning.
Vi har också problem med grannar.
Skulle behöva plank 3 meter hög mot 2 grannar.
Kan det inte använda vår tomt. Så fort vi gör något så gör grannar en anmälan om att vi gör något på vår tomt. Till polisen, socialen, mm.
Punkterar däck på våra bilar.
Så mycket problem så att grannar har övertygat socialtjänsten att vi är dåliga föräldrar. Dom vill ta min son ifrån mig.
Därför kan vi inte använda vår tomt är tvungna att flytta därifrån.
Kan det inte använda vår tomt. Så fort vi gör något så gör grannar en anmälan om att vi gör något på vår tomt. Till polisen, socialen, mm.
Så mycket problem så att grannar har övertygat socialtjänsten att vi är dåliga föräldrar. Dom vill ta min son ifrån mig.
Beklagar verkligen. Det låter som en mardröm, men om du sett att dom punkterar däck och liknande så har väl du också anmält?Claesk skrev:Vi har också problem med grannar.
Om grannarnas anmälningar är påhitt så borde det kvala in som falsk tillvitelse. Om du kan dokumentera tydligt vad det handlar om, och det visar på ett tydligt mönster, så kanske grannarna kan bli dömda för detta (eller åtminstånde upphör med anmälningarna).Claesk skrev: