B Bästerortarn skrev:
Men vänta nu, krånglar ni inte till det i onödan? Förutom det gula som jag nog inte behöver förklara så gissar jag att grönt lossar man lite på och kan dra in/ut sladden för att sen spänna igen och "låsa" paketet mot taket.

[bild][bild]
Tror du att det skulle hålla det?

B Bästerortarn skrev:
Men vänta nu, krånglar ni inte till det i onödan? Förutom det gula som jag nog inte behöver förklara så gissar jag att grönt lossar man lite på och kan dra in/ut sladden för att sen spänna igen och "låsa" paketet mot taket.

[bild][bild]
Dessutom kommer inte den silvriga hänga fint väl?

A Alex_Thrill skrev:
Dessutom kommer inte den silvriga hänga fint väl?
A Alex_Thrill skrev:
Tror du att det skulle hålla det?
Hej!
Fick du ordning på din taklampa! Är precis i samma situation undrar hur du fick till det!

A
M Mohammad Ahmadi skrev:
Hej!
Fick du ordning på din taklampa! Är precis i samma situation undrar hur du fick till det!
Bara att göra som det står i bruksanvisningen. Är det något specifikt du undrar över? Poröst underlag vid infästning tex?

M Mohammad Ahmadi skrev:
Hej!
Beror på lite vilken del du tänker på :) Berätta gärna mer så hjälper vi till!

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Det sitter högst troligt en bit av trä ingjutet i taket, där kan man skruva fast takfästet. Om inte, så får man ta och göra ett lite djupare borrhål och använda vanlig plugg och skruv, bara lite längre.
Borr 5,5mm och gul eller röd plugg och ca 4,5mm skruv, tar du grövre skruv finns det en stor risk att den "skär" sönder pluggen.
Ps
Innan du borrar så titta efter åt vilket håll röret försvinner så att du inte borrar i det.

• Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.