Hej
Dottern svingade sig fram och tillbaka på en armgångsställning på skolan. Men när pappa skulle pröva orkade jag inte ens en enda chinup.
Okej, måste fixa förutsättningar hemma tänkte jag. I samband med en trädfällning fick jag lite möjligheter som ni ser på bilderna.
Men hur skulle ni fästa bjälke på snart sätt?
Jag tänker mig borra ur med bred borr ovanifrån till kanske hälften av bjälke och sen dra i några extra långa franska skruv om man nu hittar sådana.
Helst vill man ju även ha ett grovt stålband att slå över bjälken och skruva fast i "stolparna" men vart hittar man det?

Alla idéer på hur ni skulle fästa bjälken tas tacksamt emot.
Mvh
Fredrik

• Träd med rep och en tvärliggande bjälke i en skogsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En träbjälke som vilar på höga trädstammar som stolpar i en skogsglänta, med fällt träd och grenar på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har gjort något liknande fast hade en klyka att lägga stocken i jag säkrade med stålband från biltema finns på rulle har hål att skruva i

Om bjälken är tex 25cm hög: jacka 20cm i stolpen, 2.5 cm i bjälken, borra ett 30mm hål rakt igenom stolpe o bjälke, tälj till en hyfsat torr gren o slå igenom. Bjälken är nu 2.5cm ovanför stolpen så fäst ett par breda brädbitar som ”tak” över stolpen.
Ett förslag mellan tummen o pekfingret!

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.