Jag behöver ha en tröskel som är max 2 cm hög så att min robot damsugare kan gå över utan problem.
Hur hade ni löst det? Det är ingen nivåskillnad mellan dom här golven men på en annan plats är det va 1,5 cm höjdskillnad.
Tack på förhand
Hur hade ni löst det? Det är ingen nivåskillnad mellan dom här golven men på en annan plats är det va 1,5 cm höjdskillnad.
Tack på förhand
Vet du med säkerhet att dammsugaren inte klarar den där tröskeln?
Ah, jag förstår. Jag har en Roborock 5max (eller vad den heter, redan glömt...) och den klarar såna där trösklar, men velar den in i tvättstugan kommer den inte ut igen.
Just tröskeln på bilden kan du kanske bara ta bort och ersätta med en tunn "tröskel". Dock blir det ju en liten glipa på nedersidan "dörrkarmen".
Jag löste det så här, orkade inte riva bort hela tröskelnMariaiÖstergötland skrev:
Ah, jag förstår. Jag har en Roborock 5max (eller vad den heter, redan glömt...) och den klarar såna där trösklar, men velar den in i tvättstugan kommer den inte ut igen.Just tröskeln på bilden kan du kanske bara ta bort och ersätta med en tunn "tröskel". Dock blir det ju en liten glipa på nedersidan "dörrkarmen".
Men har du också en sån dammsugare som jag har? Då är jag förvånad att den inte klarar den vanliga tröskeln. Roborock S5 Max heter min. 
Klicka här för att svara