Vi ska gjuta en isolerad platta ca 26 m2 för ett blivande uterum. Min fundering är att jag vill förbereda för vattenburen golvvärme i plattan. Vad är bäst? att gjuta in detta i plattan eller hellre lägga lågbyggande LK system? Jag hade helst tänkt mig putsad glättad betong som golvyta och då går LK lite bort.
 
Naja slang på armeringen och gjut som vanligt
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
När du ändå ska göra en ny platta så är det ju lätt att lägga ner slangen innan gjutning.

Jag najade fast slang med najmaskin direkt på armeringsnätet. Tog bara ett par timmar själv på 120m2
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Magnus E K
Men är ett uterum med golvvärme verkligen ett uterum?
 
  • Haha
sepani och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.