Måste fixa till fasaden nedtill!
Har många säckar blandat av grov och finbetong hemma. Massa kubiserad makadam 4-8 också.
Tar tacksamt emot tips om någon pysslat med liknande - något extra jag behöver tänka på? Att jag kommer svära 200ggr och kasta hinkf-n vet jag redan för det kommer bara hänga och drälla…
Får jag till detta någlunda skall det sedan målas i samma skogsgröna färg. Tips på färg?
Tack!
 
  • Fasad med ojämn yta, delvis lagad och målad i skogsgrönt, ovanför en gång av grus och stentrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av sliten fasad med skrovlig yta, delvis målad i grönt, och makadam vid basen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Tycker det ser ut som det bara fattas färg, dvs omålat. Måla med alcro sockel.
 
  • Gilla
Evelina Kra
  • Laddar…
Farstatjej90
Det där är väl gjort avsiktligt med nån blöt svamp eller nåt?🤔
 
Ser ut att vara sprutad puts. Det är omöjligt att få till samma struktur utan att göra på samma sätt som det andra.
Enklast är att bara laga eventuella hål och måla allt i samma kulör
 
N
Det är spritputs, det handslår man när det är så liten yta. Man kanske dock ska laga nertill mot stocken, ser ut som håligheter. Går att använda finbetong för ändamålet.
Och lagningar går att få till hyfsat bra med rätt spritputs och kunskap. Dock kan man ju aldrig få det perfekt.
 
Redigerat:
N neo11 skrev:
Tycker det ser ut som det bara fattas färg, dvs omålat. Måla med alcro sockel.
useless useless skrev:
Ser ut att vara sprutad puts. Det är omöjligt att få till samma struktur utan att göra på samma sätt som det andra.
Enklast är att bara laga eventuella hål och måla allt i samma kulör
Ja det får nog bli så. Laga det värsta med lite struktur i betongen och måla om hela sidan så det blir fräschare grönt. Tack!
 
Du tar upp puts på en större pensel eller mycket liten kvast. Sedan slår du handen (som håller penseln med putsen) mot underarmen på din andra arm. Då stänker det av klumpar av puts på väggen. Öva lite någon annanstans och täck ordentligt där du inte vill ha stänk. Det är inte svårt.
 
I InsidersUnited skrev:
Du tar upp puts på en större pensel eller mycket liten kvast. Sedan slår du handen (som håller penseln med putsen) mot underarmen på din andra arm. Då stänker det av klumpar av puts på väggen. Öva lite någon annanstans och täck ordentligt där du inte vill ha stänk. Det är inte svårt.
Vilket tips! Tack !!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.