Måste fixa till fasaden nedtill!
Har många säckar blandat av grov och finbetong hemma. Massa kubiserad makadam 4-8 också.
Tar tacksamt emot tips om någon pysslat med liknande - något extra jag behöver tänka på? Att jag kommer svära 200ggr och kasta hinkf-n vet jag redan för det kommer bara hänga och drälla…
Får jag till detta någlunda skall det sedan målas i samma skogsgröna färg. Tips på färg?
Tack!
Har många säckar blandat av grov och finbetong hemma. Massa kubiserad makadam 4-8 också.
Tar tacksamt emot tips om någon pysslat med liknande - något extra jag behöver tänka på? Att jag kommer svära 200ggr och kasta hinkf-n vet jag redan för det kommer bara hänga och drälla…
Får jag till detta någlunda skall det sedan målas i samma skogsgröna färg. Tips på färg?
Tack!
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Det är spritputs, det handslår man när det är så liten yta. Man kanske dock ska laga nertill mot stocken, ser ut som håligheter. Går att använda finbetong för ändamålet.
Och lagningar går att få till hyfsat bra med rätt spritputs och kunskap. Dock kan man ju aldrig få det perfekt.
Och lagningar går att få till hyfsat bra med rätt spritputs och kunskap. Dock kan man ju aldrig få det perfekt.
Redigerat:
N neo11 skrev:
Ja det får nog bli så. Laga det värsta med lite struktur i betongen och måla om hela sidan så det blir fräschare grönt. Tack!useless skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 537 inlägg
Du tar upp puts på en större pensel eller mycket liten kvast. Sedan slår du handen (som håller penseln med putsen) mot underarmen på din andra arm. Då stänker det av klumpar av puts på väggen. Öva lite någon annanstans och täck ordentligt där du inte vill ha stänk. Det är inte svårt.
Vilket tips! Tack !!I InsidersUnited skrev:
Klicka här för att svara

