Hej.
Vi har en trappa som sedan tidigare är fixad med Lundbergs trapprenovering (laminat). Vi håller nu på och lägger nytt golv på övervåningen, också laminat. Det jag har svår att få till på något snyggt sätt är själva anslutningen mellan trappan och golvet, dvs där själva golvet slutar. Vill ju helst inte ha alltför skumma listlösningar. Tänker någon typ av L-formad list, men har svårt att se att jag kan få till det så det ser snyggt ut nerifrån. Hur brukar man göra? Någon som har någon bra idé?
Trappsteg i trä med skugga på nedre steg och vitmålade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

AXS
Har du sökt på "list trappnos"? Många bra bilder på olika varianter.

AXS AXS skrev:
Har du sökt på "list trappnos"? Många bra bilder på olika varianter.
Ah, just det, trappnos är det det kallas! Visste att det fanns 😂

• Gilla
AXS
  • Laddar…
M Malmgren skrev:
Hej.
Vi har en trappa som sedan tidigare är fixad med Lundbergs trapprenovering (laminat). Vi håller nu på och lägger nytt golv på övervåningen, också laminat. Det jag har svår att få till på något snyggt sätt är själva anslutningen mellan trappan och golvet, dvs där själva golvet slutar. Vill ju helst inte ha alltför skumma listlösningar. Tänker någon typ av L-formad list, men har svårt att se att jag kan få till det så det ser snyggt ut nerifrån. Hur brukar man göra? Någon som har någon bra idé?
[bild]
Hej.
För en som sitter i en mycket lik situation, hur löste du detta?

L Lugas skrev:
Hej.
För en som sitter i en mycket lik situation, hur löste du detta?
Jag knatade in till lokala bygghandeln och om jag inte minns fel så frågade jag om en "trappnoslist", det visade sig att de kunde ta hem en massa olika varianter. Det slutade med en i typ aluminium med någon ekfolie på, tror den kostade ett par hundralappar. Försökte ta en bild, men det är svårt att se riktigt hur det ser ut...

• Trappnoslist i aluminium med ekfolie, installerad på trappsteg; ljus träyta syns ovanpå. Skugga av person som tar bilden syns i förgrunden.
    Skapa konto
Vet gammal tråd men sitter i en snarlik situation. Hur gjorde du med listen över vagnstycke mot vägg?

GregerRil GregerRil skrev:
Vet gammal tråd men sitter i en snarlik situation. Hur gjorde du med listen över vagnstycke mot vägg?
Nja, det är väl möjligen den detaljen jag faktiskt inte blev helt nöjd med själv... Jag lät helt enkelt golvlisten fortsätta en liten bit över trappnoslisten och så målade jag änden på den vit. Du kan säkerligen hitta på något bättre 😂

Golvlist fortsätter över trappnoslist, vitmålad ände vid trappkant.
Skapa konto

• Gilla
GregerRil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.