Försöker hitta rätt slang att koppla i det mindre hålet på blandaren som är till för tvättmaskinen som jag ska koppla på. Hittade enbart en storlek på biltema idag som jag köpte men märkte när jag kom hem att alla 3 hål inte var lika stora på blandaren. Det som går till tvätt är snäppet mindre… De andra två passade där emot. Vart hittar man en sån och är det någon specialare eller är det bara denna blandaren som är udda?
Anslutningsslang som jag köpte:
https://www.biltema.se/bygg/vvs/san...-stal-rak-38-x-utvandig-m10-500-mm-2000054262
Hur min blandare ser ut (se bild)
Anslutningsslang som jag köpte:
https://www.biltema.se/bygg/vvs/san...-stal-rak-38-x-utvandig-m10-500-mm-2000054262
Hur min blandare ser ut (se bild)
Gamla slangarna på bild som jag vill byta ut då de är rostiga och trasiga på den vävda stålen. Till höger är kopplingen som går till tvätt som jag är ute efter….M _Mannen skrev:
Nja men blev lite orolig då allt var ganska rostigt och man vill ju inte att det börjar läcka!D Dilato skrev:
Du ser skicket här:
Varifrån kommer fukten som skapar rosten?
Jag gissar på kondens, alltså dålig ventilation och kallt vatten i slangarna.
Att s.k. rostfritt rostar är ett annat *problem*.
Men, inne i det spunna höljet sitter en vanlig plastslang, om den är intakt så finns inget egentligt problem, möjligen estetiskt.
Ta saxen och klipp bort det rostiga höljet så vet du.
Men, inne i det spunna höljet sitter en vanlig plastslang, om den är intakt så finns inget egentligt problem, möjligen estetiskt.
Vet inte varför den rostat. Diskhon är rostig underifrån också! Köpte allt begagnat idag, blandare, skåp och diskho… Ville mest fräscha upp den inför lättare renovering av tvättstuganD Dilato skrev:Varifrån kommer fukten som skapar rosten?
Klicka här för att svara