M
mr Jönåker
Medlem
· Västragötaland
· 21 inlägg
mr Jönåker
Medlem
- Västragötaland
- 21 inlägg
Hej,
håller på att byta undergolv. Planen är att regla, lägga golvspånskivor och sedan parkett. Vill då att trösklarna täcker över parketten. Men hur löser jag det? Byta tröskel?
Den som sitter där idag har bara stöd i mitten och släpper i kanterna. Så här ser det ut:
mvh
håller på att byta undergolv. Planen är att regla, lägga golvspånskivor och sedan parkett. Vill då att trösklarna täcker över parketten. Men hur löser jag det? Byta tröskel?
Den som sitter där idag har bara stöd i mitten och släpper i kanterna. Så här ser det ut:
mvh
Hej! Jag har en kvartsstav mot tröskeln som döljer skarven. Ser snyggt ut och får en naturlig look.
M
mr Jönåker
Medlem
· Västragötaland
· 21 inlägg
mr Jönåker
Medlem
- Västragötaland
- 21 inlägg
Det är tajt från andra sidan. Från början var det nog linoleummatta på båda sidor. Sedan las parkett på båda sidor med metall lister a som bilden. Förmodligen för att få ner bygghöjden. Dessa vill jag inte ha kvar.
Hur görs detta nu? Ska jag ta bort tröskeln och lägga golvspån och parkett och sedan ny tröskel ovanpå kanske?
Hur görs detta nu? Ska jag ta bort tröskeln och lägga golvspån och parkett och sedan ny tröskel ovanpå kanske?
Bästa svaret
Ta bort tröskeln kapa ner den och lägg parketten under?
M
mr Jönåker
Medlem
· Västragötaland
· 21 inlägg
mr Jönåker
Medlem
- Västragötaland
- 21 inlägg
Kan du inte fräsa ut lite i underkant på tröskeln på den sedan som angränsar mot nya golvet? Då sticker du in det nya under tröskeln. Måste vara lättare än att kapa karm och dörr?
Har du väldigt lite annat att göra kan du ju plocka ut karmen och montera den i rätt höjd?
Klicka här för att svara