Hej,

Jag är på gång att lägga klinker med golvvärme i hallen.
Försöker nu luska ut hur jag ska göra med dörröppningen mot badrummet.

Hade tänkt att ta bort tröskeln för att sedan flytspackla och sedan lägga på tröskeln igen.
Men kan man göra det utan att förstöra tätskiktet i badrummet?

Nån som har några tips??
 
  • Dörröppning med gammal tröskel mellan ett outrett golv och svart klinkergolv i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som en vanlig slättröskel som är påbygg.
Använd en multisåg och såga så nära upphöjningen som möjligt.
Flytspackla och lägg klinkern in där tröskeln låg innan. därefter köp en slät tröskel och passa in (y)
 
  • Gilla
Steele76
  • Laddar…
Kommer du få kapa dörrbladet för att få plats med klinker?

Håller för övrigt med @Larsson93 om hur du bör göra
 
Kommer def få kapa dörrbladet med den tilltänkta höjningen.
Vad gäller tröskeln så kan den väl ligga kvar
Antingen lägger du dit en anpassad ekbit innan flytspackling om du vet höjderna till färdigt golv, eller
så klistrar du dit en avstängningslist som du flyter emot. Sen tillverkar en ny ekbit.
Du behöver ju inte flyta in under tröskeln.
 
  • Gilla
Steele76
  • Laddar…
Ja jag kommer nog få kapa dörren några mm.
Är redan kapad då det var tänkt att läggas parkett där först.

Tusen tack för bra förslag, ska fundera lite på vilket jag väljer
 
  • Gilla
Larsson93
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.