Hej,
Jag är på gång att lägga klinker med golvvärme i hallen.
Försöker nu luska ut hur jag ska göra med dörröppningen mot badrummet.
Hade tänkt att ta bort tröskeln för att sedan flytspackla och sedan lägga på tröskeln igen.
Men kan man göra det utan att förstöra tätskiktet i badrummet?
Nån som har några tips??
Jag är på gång att lägga klinker med golvvärme i hallen.
Försöker nu luska ut hur jag ska göra med dörröppningen mot badrummet.
Hade tänkt att ta bort tröskeln för att sedan flytspackla och sedan lägga på tröskeln igen.
Men kan man göra det utan att förstöra tätskiktet i badrummet?
Nån som har några tips??
Ser ut som en vanlig slättröskel som är påbygg.
Använd en multisåg och såga så nära upphöjningen som möjligt.
Flytspackla och lägg klinkern in där tröskeln låg innan. därefter köp en slät tröskel och passa in
Använd en multisåg och såga så nära upphöjningen som möjligt.
Flytspackla och lägg klinkern in där tröskeln låg innan. därefter köp en slät tröskel och passa in
Kommer def få kapa dörrbladet med den tilltänkta höjningen.
Vad gäller tröskeln så kan den väl ligga kvar
Antingen lägger du dit en anpassad ekbit innan flytspackling om du vet höjderna till färdigt golv, eller
så klistrar du dit en avstängningslist som du flyter emot. Sen tillverkar en ny ekbit.
Du behöver ju inte flyta in under tröskeln.
Vad gäller tröskeln så kan den väl ligga kvar
Antingen lägger du dit en anpassad ekbit innan flytspackling om du vet höjderna till färdigt golv, eller
så klistrar du dit en avstängningslist som du flyter emot. Sen tillverkar en ny ekbit.
Du behöver ju inte flyta in under tröskeln.
Klicka här för att svara
