Jag bygger en pergola och har satt ned plintar. Vid grävning till den ena plinten stöter jag på rör med el i…ca 40 cm ned. Plintarna är 70 cm så min plan blir att lägga en platta i botten av hålet (ovanpå rören), kapa plinten i rätt höjd, slänga en säck färdig cement i hålet för att kompensera, något jag borde tänka på. Och nej, jag vill inte försöka gräva ut några m2 till för att försöka skjuta rören åt sidan…. 🙀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev en platta i botten o kapad plint 😎💯S sepani skrev:Jag bygger en pergola och har satt ned plintar. Vid grävning till den ena plinten stöter jag på rör med el i…ca 40 cm ned. Plintarna är 70 cm så min plan blir att lägga en platta i botten av hålet (ovanpå rören), kapa plinten i rätt höjd, slänga en säck färdig cement i hålet för att kompensera, något jag borde tänka på. Och nej, jag vill inte försöka gräva ut några m2 till för att försöka skjuta rören åt sidan…. 🙀
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara