Min plan är är bygga en mindre friggebod på den ytan som är lite upphöjd. Höjden består jordmassor/fyllnadsmassor. Är osäker på hur jag ska tänka kring nivåskillnaden för att undvika problem med sättningar osv framöver. Behöver jag stötta upp med stödmur? Lägga stora naturstenar i sluttningen? Vill helst inte att själva markarbetet blir för omfattande då själva platsen är 15 höjd meter från närmaste tillgång till bil/material...

Jättetacksam för råd!
 
  • Upphöjd markyta med jord och fyllnadsmassor omgiven av buskar och träd, med en husvägg och trädgårdsföremål i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upphöjd jordyta omgiven av träd och växter, potentiell plats för friggebod. Marknivåskillnad syns, med närliggande byggnader i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upphöjd jordyta med träd och buskar runtom, delvis skuggad. Marken planeras för en friggebod och innehåller jordmassor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upphöjd jordig yta med träd i bakgrunden och byggmaterial på marken, bredvid ett gult tegelhus. En skottkärra syns till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upphöjd jordyta i en trädgård med buskar och träd i bakgrunden, en spade och stenar syns i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alternativt lägga större stenkross i sluttningen för bättre bärighet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.