Ja, tycker det blir väl stora glapp mellan väggavslut och dörrkarm, fodret täcker ju sen men jag tror jag vill täta glappen med nåt, brukar man dreva med plastad isolering eller vad är brukligt?

Mineralull eller lindrev (vilket vår byggarkompis hade över till våra dörrar). Finns säkert många som kör fogskum också.

Fogskum är kalas för detta men ta det lugnt och lägg tunna skikt. Fogskummet sväller som bara den och blir det för tätt då deformerar det en dörrkarm utan problem

Mikael_L
Du har inte nämnt om det är innerdörrar eller ytterdörr... :)

Ah, f´låt, det är innerdörrkarmarna jag menar, snickarn tycker jag skall låta det vara men jag är ändå nyfiken hur andra gjort, det kanske inte gör varken från eller till men hjälper det det minsta på ljud så petar jag dit nåt

Mikael_L
Hmm, vid innerdörrar misstänker jag att de flesta skiter i extra tätning.
Tycker att fogskum känns lite overkill, gullfiberdrev är så tråkigt att hålla på med.. osv.
Om det är ganska lika avstånd överallt så skulle kanske en inpetad bottningslist göra lite extra ljud och värmeisolering, trevligare sak att arbeta med, men lite dyrare.
Eller kanske köpa ngt billigt liggunderlag och skära remsor ifrån.
Egentligen tror jag att du kan använda i princip vad som helst som känns bra för dig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.