966 läst ·
7 svar
966 läst
7 svar
Hur göra kreditupplysning?
Moderator
· Stockholm
· 57 813 inlägg
Finns det anledning att göra kreditkoll? Skicka det till en inkassofirma. Eller säg upp kontraktet.
3e alternativet, om ni helst vill behålla hyresgästen är ta en diskussion. Har han tillfälliga likviditetsproblem, och kan visa att det är tillfälligt. Så kan det vara enklast för alla parter att göra en avbetalningsplan.
3e alternativet, om ni helst vill behålla hyresgästen är ta en diskussion. Har han tillfälliga likviditetsproblem, och kan visa att det är tillfälligt. Så kan det vara enklast för alla parter att göra en avbetalningsplan.
Instämmer med hempularen. Ni har knappast någon nytta av en kreditkontroll. Om det inte är slarv vet ni redan att hyresgästen har problem. I vår förening hade vi en hyresgäst som regelbundet kom efter med hyran. Man kan ha samtal och lägga upp planer, men troligen kommer problemet tillbaka. I vårt fall lyckades man sälja verksamheten och alla skulder reglerades. Nu har vi haft en hyresgäst som betalar i tid i många år
Jag tänker att prat är bara prat och skulder tenderar att ta fram folks mindre uppriktiga sida.
Så jag skulle gärna se hur utbrett problemet är via en kreditupplysning inför diskussion om situationen med hyresgästen.
Ingen som har erfarenhet av dessa tjänster?
Så jag skulle gärna se hur utbrett problemet är via en kreditupplysning inför diskussion om situationen med hyresgästen.
Ingen som har erfarenhet av dessa tjänster?
Ring kronofogden, gratis och lättast
Tack för detta, hade jag ingen aning om men hittade rätt sida nu med just denna info:
https://www.kronofogden.se/Skuldupplysning.html
https://www.kronofogden.se/Skuldupplysning.html
Moderator
· Stockholm
· 57 813 inlägg
Jag tänkte nog att han skulle få lämna lite mer handfasta bevis på sin kommande bet. förmåga om ni pratar.
Om hans problem ex. beror på att någon av hans större kunder gjort kk. Men att han har en kontinuerlig verksamhet. Den typen av bekymmer kan drabba även en bra företagare.
Om hans problem ex. beror på att någon av hans större kunder gjort kk. Men att han har en kontinuerlig verksamhet. Den typen av bekymmer kan drabba även en bra företagare.
Klicka här för att svara