Har precis rivit upp en vägg i källaren där vi känt mögellukt. Längst in i hörnet var det murkna träreglar. Var odränerat där så att det var problem var inte konstigt.
Nu är det nydränerat och isolerat på utsidan.

Finns det några alternativ till putsa väggarna, typ nån cementskiva eller dyl?
En pågående renovering visar blottlagda väggar, isolering, rör, verktyg och en plastskynke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad ska du använda källaren till? Om det nu är dränerat och isolerat, kan du ju sätta aluminiumreglar, och sedan sätta vanlig vägg med osb och gips.
Annars är jag tyvärt dålig på utbud av skivor som du efterfrågar. Men något enklare alternativ förutsätter jag att det finns. Dock kan ju priset vara väldigt högt. Men hör efter i någon byggvaruhandel, och se vad de erbjuder.

Det är ett sovrum

Hur funkar det med lättbetong när man isolerat på utsidan under mark, Jag har inte isolerat ovan mark på utsidan.

Ni som är bra på att putsa, måste jag ta bort all gammal kakelfix eller putsar jag över den?
Blir det att näta?

• En sliten betongvägg med urholkningar, mönster ser ut som slumpmässiga bokstäver eller siffror, rå textur, skadad yta.
    Skapa konto
  • Närbild på en sliten betongvägg med flagnande ytskikt och exponerad struktur.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.