Finns det någon färdig koppling jag kan köpa eller blir det speciallösning på denna böj och övergång? Från 22 till 15mm och så ska den in mot väggen ca 50mm cc
ImageUploadedByByggahus.se1409589277.066126.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

KOmmer du åt att bocka röret som kommer från golvet så borde det ju vara en smal sak att hitta en 22->15-övergång. Annars så får du köpa vinklar och försöka få till det på något snyggt sätt.

De sticker upp ca 15 cm så det kanske man kan göra. Men är lite mer inne på tvärtom, bocka ut radiatorrören...

Jag hade bockat radiatorrören, är de för korta för att bockas så kapa de som kommer upp ur golvet något. Dels är det inte helt enkelt att bocka 22mm och dessutom är det bra om de är raka ifall du byter radiator.
Om du inte kan låna ett bockverktyg av någon så hyr för en dag. Det blir både snyggare och är enklare.

http://www.bauhaus.se/rak-22x15mm-klk-gul.html löser övergången mellan 22 och 15. Motsvarande finns hos alla VVS-handlare.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Får bli att köpa ett bockverktyg o öva lite. Tänkte också det vore bra att låta de tjocka vara som de är

P
Eller ring en röris som gör det åt dig på en halvtimme.

Krilleman
Pherra skrev:
Eller ring en röris som gör det åt dig på en halvtimme.
Om rörisen har lagret i grannhuset ja...

Bocka rör är kul. Själv är bästa dräng!

• Gilla
Manitoba
  • Laddar…
Vad är det där för kopplingar? Tycker inte de ser ut som klämmringskopplingar, ser mer ut som nån sorts kona?

(Frågar man inget får man inget veta) :-)

Visst är det klämringar.återanvänder de som satt mot radiatorn som satt där innan. Bara det att den nya har lite andra mått. Det gamla ska monteras i källaren(2mx45, stack ut 1m på sidan under fönstret -snyggt...)så kommer få lära mig bocka rör vilket fall som helst

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.