..en sak till som kanske någon annan vill svara om det finns krav på..

Blir det kortis i en lampa så är det inte säkert att säkringen i transformatorn löser pga den höga resistansen i din lampsladd. Det vore nog en bra idé att bygga in några säkringar i kopplingsboxen.

ok, vet du om det finns såna för hemma bruk, eller får jag leta på bilstereo sidan?

Sätt dit en plintrad typ "phoenix" där kopplar du in inkommande på ena sidan och och byglar emellan plintarna samt lägger utgående på andra plinten. Dom har plintar med inbyggd säkring mellan inkommande och utgående sida, det är så en fackman skulle göra, säkert, bra översikt och lätt att fixa med om det skulle behövas.

oki, vet du vad en sån heter och hur den ser ut?

är jag helt ute o cyklar med detta:

Kopplingsplintar> kopplingsplintar, Phoenix Universal> Säkringsplintar typ UK>

Nån av dom?

vilket verkar mest seriöst, bilsäkringar eller Säkringsplintar med Skruvkåpa?

Och jag behöver alltså 18 st såna?

och kan jag fästa dessa i Centraldosa E1420700, det verkar som om dom ska fästas på nån skena.

elmont skrev:
Sätt dit en plintrad typ "phoenix" där kopplar du in inkommande på ena sidan och och byglar emellan plintarna samt lägger utgående på andra plinten. Dom har plintar med inbyggd säkring mellan inkommande och utgående sida, det är så en fackman skulle göra, säkert, bra översikt och lätt att fixa med om det skulle behövas.
alltså, jag ska ha 2 plintrader? 1 vanlig och 1 med säkringar på, så totalt 36 stycken? får så många
plats i E1420700 tror du?

När jag byglar, finns det färdiga byglar att köpa eller ska man klippa i en kabel och göra själv?

NEJ, en plintrad inkommande på ena sidan plinten utgången på andra sidan och säkringarna stoppar man "in" mellan in och utgång och får då utgångarna säkrade. På ingångssidan byglar man mellan plintarna på utgångssidan lägger man varje tråd på egen plint. Byglingen mellan plintarna gör du med samma "tråd" som du matar plintraden med. Plintarna fäster du i botten på en DIN SKENA som skruvas fast i boxens botten

Hej igen, är det så här du menar?

Mvh Christopher

• dosa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, men du kan behöva mer än en plint till "nollorna för det brukar bli lite knöligt med för många under samma "klämma

Kanon :) Det här har hjälpt mig oerhört mycket , Tackar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.