Hej

Vit garagedörr i glugg med leca vid basen och träpanel ovanför, skillnad i djup synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min garagedörr sitter i en glugg där det längst ner är ett lager leca, sen är det trästomme resten av vägen. Panelen högre upp på väggen sitter storleksordning 50 mm längre ut.

Så jag undrar:

1) Gör jag salning och foder bara ner till underkant panel? Jag måste ju ändå skydda dörrens nedre 20 cm, vilket kanske görs med ett foder en nivå in, alternativt en plåt?

2) Eller drar jag det hela vägen ner till underkant dörr och fodret hänger lite i luften?
2.5) Eller en påbyggnad på 2, att jag gör en liten "låda" bakom fodret i underkant, så att det sitter stabilt in mot lecastenen.

Jag vet inte hur folk gör normalt, det kanske finns fler bra alternativ?

Redigerat:
Sala på dörr och sätt foder som går ner till tröskeln eller lite förbi. Sen salar du på en bit bakom fodret för att täcka hålet som blir mellan Leca o foder.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
OK!

Såhär blev det, hittills:

Så då ska det dit en liten kloss i "bortre" änden på fodren också, så blir det som en liten låda i underkant, nästan. Nattbild på nyligen monterat träfoder vid husgrund med snö och stenleca synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om man hade varit lite smartare så kanske jag skulle ha monterat den innan fodret och satt fast den i lecan, så blir fodret förankrat in i stenen, via salningen, men det ska väl förhoppningsvis hålla formen ändå.

Men det känns ändå rätt bra, det ser vettigt ut tycker jag.

Jag borde fixa ett ströskelbleck eller nåt sånt också.

Ursäkta tråkig bild, det fick bli ett nattfoto. Det blir säkert en bättre bild på facebooksidan imorgon.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.