Pga en gammal fuktskada skall jag byta ut golvet som är markerat med ett rött X. Samtidigt vill jag passa på att byta ut tröskeln. Nu undrar jag hur man gör detta på bästa sätt så att man får en snygg övergång och golvet fortfarande är flytande. Funderar på att låta golvet gå in där tröskeln är idag. Kan man sätta en ny tröskel direkt ovanpå golvet då eller hur skulle ni gjort?

Finns det någon lösning så att man får det snyggt mot nästa golv? Idag sitter det en metallist där som jag gärna skulle vilja få bort om möjligt.

Bifogar bilder

• golv1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • golv2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan man lägga en tröskelplatta ovanpå golvet utan att borra/limma fast den? Hur får man den då att ligga ordentligt?

R
Nae men skit i tröskeln helt, låt de nya golvet gå ända in så de möter de andra golvet, sen sätter du en tunn metall/trä list över skarven.

Tack för tipset! Hur sätter jag fast listen över skarven, med tanke på att golvet är flytande?

R
hmm de borde väl gå med skruven som ingår.

Skruvar jag i den i utrymmet mellan de två golven menar du?

kia2 skrev:
Skruvar jag i den i utrymmet mellan de två golven menar du?
Kapa karmen precis ovanför nya golvhöjden och låt golvengå in under karmen. Sedan skruvar du fast en list med lämplig skruv. Beroende på underlag under golven så antingen emellan eller i något av golven.

R
Om man inte vill låsa den till någondera sida kan man ju göra det,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.