Har några gamla plintar som nästan serut att ligga ytligt ovanpå mark.
Men hur djupt ska man gå under jord?
Ska man lägga nån viss grus under/runtom?
Ska man pilla i armering?
Vilken diameter?
Kan grävandet ske med maskin eller gör de flesta detta förhand?
och hur lyfter jag takstolen när det nu är två balkar på samma plint, inför att gräva under?
Men hur djupt ska man gå under jord?
Ska man lägga nån viss grus under/runtom?
Ska man pilla i armering?
Vilken diameter?
Kan grävandet ske med maskin eller gör de flesta detta förhand?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och hur lyfter jag takstolen när det nu är två balkar på samma plint, inför att gräva under?
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Folk säger man ska ha domkraft.
Och då tänker jag på en hydraulisk pelardomkraft, 20ton. från 6 till 15cm lythöjd.
Fast vad brukar folk använda som tillfällig pelare mellan domkraft och taket? Finns det färdiga stöttor av smart slag eller trollar ni ihop något själv? Känns ju otäckt om den halkar av den lilla domkraften eller så...
Och då tänker jag på en hydraulisk pelardomkraft, 20ton. från 6 till 15cm lythöjd.
Fast vad brukar folk använda som tillfällig pelare mellan domkraft och taket? Finns det färdiga stöttor av smart slag eller trollar ni ihop något själv? Känns ju otäckt om den halkar av den lilla domkraften eller så...
Logga in
Skapa konto
Såg lite primitivt ut med att det var en sprint man satte i förborrade hål, men den gängade muttern som är vid sprinten, är det för finjustera... känns ju stönigt att behöva höja taket flera cm extra i onödan bara för nå stämpens ena sprinthål.
Får nog bli att hyra några ja.
fast sätter man då stämpen på pelardomkraften då tills man fått upp balken, sen markplacera stämparna..? ..
Får nog bli att hyra några ja.
fast sätter man då stämpen på pelardomkraften då tills man fått upp balken, sen markplacera stämparna..? ..
Klicka här för att svara