Behöver lite råd angående mitt furugolv. Det är ett DalaFloda-golv, MaxFura Vit heter det, lite strukturerat. Nu är det så att det har blivit ordentligt skadat på flera ställen, pga av oaktsamma personer som varit här och jobbat.

Dessa ställen är inte längre "vit" utan snarare grå-dyngiga nu. Till saken hör att jag irriterar mig väldigt mycket på detta. På ett ställe är det ett "rivmärke" som sträcker sig över 6 plankor.

Har funderat på att slipa ner det och måla det vitt?! Behöver fler förslag eller alternativ på hur jag kan göra!! Just nu så står det stilla i min hjärna... Kanske finns det något tunnt golv man kan lägga ovanpå som har lite av den "gamla stilen"? Har lite svårt för laminatgolv, då det inte passar in riktigt i stilen här hemma...

Vad fint alacs!!

Jag tycker det är såååå fint med vitt golv. MEN det som jag går och velar om är om det är väldigt opraktiskt?! Har sett att många skrivit att smuts syns väl, man måste städa ofta osv. Har bekanta som lagt in svart golv, tror nästan det är snäppet värre än vitt. På det såg man fetfläckar efter som barnhänder... Än vilket golv man väljer, så syns ju smutsen, eller?! :)

JoLi skrev:
Vad fint alacs!!

Jag tycker det är såååå fint med vitt golv. MEN det som jag går och velar om är om det är väldigt opraktiskt?! Har sett att många skrivit att smuts syns väl, man måste städa ofta osv. Har bekanta som lagt in svart golv, tror nästan det är snäppet värre än vitt. På det såg man fetfläckar efter som barnhänder... Än vilket golv man väljer, så syns ju smutsen, eller?! :)
Jo, visst åker dammsugaren fram lite oftare nu än när vi hade ren masonit på golvet, men det är ok. Kan tänka mig att ett kalkat och såpat golv, som inte är blankt, är lite mer tåligt mot att smutsen syns.

Men, jag skulle aldrig ha det i en entéhall, det är klart!

tack för komplimangen!

/alacs

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.