Vill helst köpa färdig men hittar inget. Det är en brunn i källaren som vi inte ska använda så jag vill lägga klinker löst i en ram som man kan ta bort om det behövs. Eller köpa en ram och lägga stöd under för klinkersen ? Ramen behöver vara 300 X 300.
Sedan har vi röret som jag vill såga av och sätta ett lock på, går det ? För tanken är ju att kunna använda det igen om man vill. Så man måste kunna skarva på röret igen.
Svåra frågor..
Sedan har vi röret som jag vill såga av och sätta ett lock på, går det ? För tanken är ju att kunna använda det igen om man vill. Så man måste kunna skarva på röret igen.
Svåra frågor..
Du kan väl köpa ett armeringsnät och tillverka en platta med dina klinkers på med den? Borde ju vara hyfsat lätt, man bara lägger klinkers med kryss emellan upp och ned sen på med nät sen fix?🤔S sofftis skrev:
Eller måste det tåla att gå på?
Det är inte något jag gjort men det är ett tips som brukar komma i trådar om dålig lukt från lås i sommarstugan, när folk ska resa bort och så vidare. Det finns också vattenlås med envägsventil, typ en lock med en fjäder och säkert andra lösningar också.
Du kan tillverka ett litet lock av typ modellera eller lägga en liten tallrik för.. finns massa lösningar
Du kan tillverka ett litet lock av typ modellera eller lägga en liten tallrik för.. finns massa lösningar
Purus Nod heter insatsen du ska ha för att slippa lukt.S sofftis skrev:Vill helst köpa färdig men hittar inget. Det är en brunn i källaren som vi inte ska använda så jag vill lägga klinker löst i en ram som man kan ta bort om det behövs. Eller köpa en ram och lägga stöd under för klinkersen ? Ramen behöver vara 300 X 300.
Svåra frågor..
Har tänkt lite till, Är det okej att lägga klinker på plasten ? Så det bara blir en 150 brunnslock om det finns ? På den ena brunnen som ska användas ? Och en annan fråga, är det bättre att lägga klinker mot väggen som på bilden eller ska man ta en bred fog ?
Ja, man måste kunna gå på det. Men bra ide ! Nu kommer fotona på det jag menade. Har lagt bitar löst runtom för att illustrera att klinkerset kommer på plasten på brunnen. om det här OK ? Och foto på kanten med och utan den smala biten klinkers, vilket är bäst ? Lägga smala bitar klinker eller rätt bred fog ?Farstatjej90 skrev:
Klicka här för att svara