838 läst ·
3 svar
838 läst
3 svar
Göra om ekonomibyggnad till verksamhet? Går det?
Hej min fråga är ang att göra om en ekonomibyggnad till en verksamhet någon som vet el gjort det som kan svara , bygglov krävs såklart men vad är det man ska tänka på ?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 274 inlägg
Hur stor lokal är du ute efter att bygga om och vad är det du vill göra?
Från och med 1 december behöver du faktiskt inte ens bygglov så länge som lokalen du skapar är på max 50 kvm. Sen beror det som sagt väldigt mycket på vad du ska göra. Vill du starta en drejningsverkstad eller ett snickeri är det helt andra krav än om du vill starta en livsmedelsverksamhet eller ett café.
Från och med 1 december behöver du faktiskt inte ens bygglov så länge som lokalen du skapar är på max 50 kvm. Sen beror det som sagt väldigt mycket på vad du ska göra. Vill du starta en drejningsverkstad eller ett snickeri är det helt andra krav än om du vill starta en livsmedelsverksamhet eller ett café.
Hej, det är en eventuellt dagbarnvårdare (mindre förskola på 4-6 barnNötegårdsgubben skrev:
Hur stor lokal är du ute efter att bygga om och vad är det du vill göra?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 274 inlägg
Oj, det lät som en av de mer reglerade verksamheterna att bygga för. Då ska det rimligen finnas lek- och vilytor för barnen, personalutrymmen, toaletter med möjlighet till blöjbyten. Och på det höga tillgänglighets-, ventilations- och utrymningskrav m.m.
Utan att kunna området gissar jag att det oftare skulle vara billigare att bygga ett nytt modulhus än att försöka anpassa en äldre byggnad.
Men jag är ute på för djupt vatten här för att egentligen våga tycka något.
Utan att kunna området gissar jag att det oftare skulle vara billigare att bygga ett nytt modulhus än att försöka anpassa en äldre byggnad.
Men jag är ute på för djupt vatten här för att egentligen våga tycka något.
Klicka här för att svara