Jag har bilat bort hela golvet i mitt 70-tals garage. Jag ska lägga in 10cm isolering och sedan gjuta på det 10cm och avsluta med klinkers. Frågan är dock hur jag ska få till öppningen till garaget?

Här är två förslag hur jag tänker att man kan göra, vilken är att föredra om ens någon av dom? Den svarta vinkeln är ett garagejärn.
Garageöppning.jpg

Absolut inte alternativ nr 1. Plattan måste ju vila på kantbalken, vilket jag förutsätter att du har tänkt dig på övriga plattan.
Jag hade gjort ungefär som alternativ nr 2, vid garageporten. Men dessutom avslutat isoleringen med en 45 gradersvinkel, för att förstärka ytterligare.

Okej, tack så mycket för infon. Nu vet jag hur jag ska gå till väga för att slutföra mitt projekt.

Har du bara bilat bort golvet innaför väggarna eller absolut allt golv?

Golvet är helt borta, bara sand där nu. Vid botten av väggarna är det dock en sula som sticker ut 10cm ifrån väggarna som fortfarande är kvar.

Vad för garageport ska du ha i garaget? Blir det en takskjutport bör du ha ordentligt fall från porten och ut.

Varför klinkers?
Klinkers är ju väldigt ömtåligt för stötar och repor. Dyrt dessutom. Inte alls ett lämpligt garagegolv.

Det är billigare och bättre att bara beta golvet och måla med epoxyfärg....... eller så kan du slå på stort och använda något av de här ämnen som de stålslipar in i golven i industrin......eller så kan du använda någon sån där betonggolvsolja.

Glöm inte göra fall från garageportarna utåt så ev vatten ej vill rinna in under porten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.