Det låter ju nästan absurt om inte frågan har kommit upp under renoveringen? Vilken normal vvs firma byter enstaka bitar och inte ens ställer frågan om resten till kund? Nån form av diskussion måste ju ha funnits.
Vad är det för golv då? Gjutet så de har bilat ?

Och jag antar att du har betalat redan?

Tittar man på första bilden, så ser det inte ut att finnas något tätskikt upp på röret. Väldigt tveksam renovering på felra sätt.

Men varför ställer du frågan om gjutjärnsröret nu när allting i princip är klart och inte under arbetets gång?`

Håller med om att en seriös firma i alla fall hade tagit upp frågan för diskussion.

M Maledictus skrev:
Men varför ställer du frågan om gjutjärnsröret nu när allting i princip är klart och inte under arbetets gång?`

Håller med om att en seriös firma i alla fall hade tagit upp frågan för diskussion.
Okunskap. Första gången jag tar in hantverkare för ett större jobb. Firman har i övrigt varit bra att ha att göra med men det spelar mindre roll om arbetet de genomfört inte är bäst praxis. Oklart vad jag ska göra nu dock. Är inne på att kapa porslinet med vinkelslip eller dremel. Så att jag kan komma vidare i mitt renoverande

H hempularen skrev:
Och jag antar att du har betalat redan?

Tittar man på första bilden, så ser det inte ut att finnas något tätskikt upp på röret. Väldigt tveksam renovering på felra sätt.
Tråkigt att höra att tätskikt skulle finnas utanpå gjutjärnsröret. Ja, tyvärr är det är betalt redan.

S Stefan1972 skrev:
Det låter ju nästan absurt om inte frågan har kommit upp under renoveringen? Vilken normal vvs firma byter enstaka bitar och inte ens ställer frågan om resten till kund? Nån form av diskussion måste ju ha funnits.
Vad är det för golv då? Gjutet så de har bilat ?
Nä, det kom inte upp. Ja det bilade upp det gamla golvet för att de var tvungna att flytta och byta ut golvbrunnen. Jag dokumenterade hur det såg ut men hade ingen backup sen slutade min telefon att fungera. Så jag har inga bilder att visa upp tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.