I vilka av hålen och hur fäster jag dem?
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Prova att skala av litet mer isolering, är det för kort så fäster det inte i de återfjädrande blecken jag antar du har i din koppling. Dessutom kan det vara problem om du använder mångtrådig (mjuk) kabel, denna viks alltför lätt när man kör in den i denna typ av kontaktstycken men brukar ändå gå om man tvinnar kabeln hårt och kompakt.
Nu har jag inte stött på just denna kontakt men det ser ut som att du ska trycka på plastflärparna när du kör in dina kablar, sedan släppa så ska det sitta.
Nu har jag inte stött på just denna kontakt men det ser ut som att du ska trycka på plastflärparna när du kör in dina kablar, sedan släppa så ska det sitta.
Tack Harald, får försöka igen. Omöjligt att få dem att sitta kvar när jag försökt hittills, men får som sagt försöka igen.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
Skala av lite mer än 1 cm, och tryck i?
Skicka nån bild på kabeln och var du trycker i den så kan vi nog hjälpa bättre!
Skicka nån bild på kabeln och var du trycker i den så kan vi nog hjälpa bättre!
Klicka här för att svara
