3 025 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Hur går det för våra hustillverkare?
Hej
Dom stora har blivit större och dom små mindre.
Kunderna väljer säkra kort förre de mindre bolagen.
//Calle
Dom stora har blivit större och dom små mindre.
Kunderna väljer säkra kort förre de mindre bolagen.
//Calle
Det är ju som börsen, det går inte att förutspå.
Man kan ju inte begära att hustillverkaren ska vara för evigt. Men det är ju bra om dom inte går i kk under byggtiden.
Och gärna lite till
Vi ska bygga med Villa Varm, och jag upplever dom som mycket stabila.
Dom ligger på 20 hus om året, och strävar inte efter att växa.
Man kan ju inte begära att hustillverkaren ska vara för evigt. Men det är ju bra om dom inte går i kk under byggtiden.
Och gärna lite till
Vi ska bygga med Villa Varm, och jag upplever dom som mycket stabila.
Dom ligger på 20 hus om året, och strävar inte efter att växa.
Redigerat:
Villa Varm förefaller vara ett både ekonomiskt stabilt och långsiktigt företag. Bekymret med små bolag (5 anställda) är att verksamheten väldigt ofta hänger på ett fåtal nyckelindivider. Dessa bolag är sårbara mot nyckelpersoner som drabbas av ohälsa/olycka.
Jag kontrollerade årsresultaten från 2012 för några av de stora leverantörerna.
Älvsbyhus: Omsättning 1 044M Redovisat resultat +149M
Myresjöhus: Omsättning 989M Redovisat resultat +6,9M
Fiskarhedenvillan: Omsättning 367M Redovisat resultat -21,8M
Trots allt inte så tokigt men nu har det snart gått ett år till.
Älvsbyhus: Omsättning 1 044M Redovisat resultat +149M
Myresjöhus: Omsättning 989M Redovisat resultat +6,9M
Fiskarhedenvillan: Omsättning 367M Redovisat resultat -21,8M
Trots allt inte så tokigt men nu har det snart gått ett år till.
Klicka här för att svara