Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Godmorgon.
Jag ska byta panel på en viss del av huset till våren, och har exakt sådan panel liggandes på tomten, under tak, som förra ägaren lämnade kvar. Den är minst 10, men säkert 15 år gammal.
Går det att använda, eller är den helt enkelt för torr?
Obehandlad baspanel "z-panel".
Det handlar om 25m2, så det är inga jättepengar att köpa nytt, men behöver jag inte är ju det bra.
Jag ska byta panel på en viss del av huset till våren, och har exakt sådan panel liggandes på tomten, under tak, som förra ägaren lämnade kvar. Den är minst 10, men säkert 15 år gammal.
Det handlar om 25m2, så det är inga jättepengar att köpa nytt, men behöver jag inte är ju det bra.
Inga problem. Det byggs/används mycket om legat i ladorna länge. (Åtminstone så länge de ligger lämpligt förvarade)
Den bör väl inte ha blivit grå - för då fäster färgen sämre. Men har dub haft den skyddad så torde du inte ha det problemet...[SKPG]Zamora skrev:
Godmorgon.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Klicka här för att svara