Hej!
Vi har tyvärr haft en trasig poolpump och vi köpte en liknande som vi tidigare haft. Nu när vi bytt poolpumpen (var inte så svårt tack och lov) så går det inte att fylla poolen? Vi har "påfyllningsventilen" innan poolpumpen om ni förstår hur jag menar så när vi vrider på den så fylls vatten upp i poolpumpen men inte upp i röret för att fylla poolen. Blir bara översvämning i själva poolpumpen. Hur får vi vattnet att åka "upp" och ut i poolen?
Eller måste vi fylla poolen med trädgårdsslang?
Vi har en oval pool på 3x6 m. Poolen är lite nergrävd men ligger i höjd med vårt uterum med altandäck som går runt poolen.
Varför vi vill fylla poolen är för att testa och se om allt funkar.
Har försökt bifoga bilder på rören vid poolpumpen.
Inte riktigt min värd med alla pooluttryck men hoppas ändå någon kan förstå!
Tack på förhand
Vi har tyvärr haft en trasig poolpump och vi köpte en liknande som vi tidigare haft. Nu när vi bytt poolpumpen (var inte så svårt tack och lov) så går det inte att fylla poolen? Vi har "påfyllningsventilen" innan poolpumpen om ni förstår hur jag menar så när vi vrider på den så fylls vatten upp i poolpumpen men inte upp i röret för att fylla poolen. Blir bara översvämning i själva poolpumpen. Hur får vi vattnet att åka "upp" och ut i poolen?
Eller måste vi fylla poolen med trädgårdsslang?
Vi har en oval pool på 3x6 m. Poolen är lite nergrävd men ligger i höjd med vårt uterum med altandäck som går runt poolen.
Varför vi vill fylla poolen är för att testa och se om allt funkar.
Har försökt bifoga bilder på rören vid poolpumpen.
Inte riktigt min värd med alla pooluttryck men hoppas ändå någon kan förstå!
Tack på förhand
Någon?
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Ni har fått luft i slangarna när pumpen byttes. Fyll på poolen med trädgårdsslang så nivån ligger över bräddavloppet. Se till att röret mellan bräddavloppet och poolen är någorlunda tomt på luft (genom att öppna poolpumpen och fylla på manuellt)
Sen startar ni pumpen.
Sen startar ni pumpen.
Tack så mycket för ditt svar!F fredrik.johansson skrev:
Klicka här för att svara