Halloj! Har nyligen flyttat in i en kåk med grävd brunn.
Förra ägarna är lättare sagt än gjort att kontakta då tanten bor på hem och huset stått tomt i 1½ år eller så.
Dels så har jag ingen luft i hydroforen, men det har jag förstått att man kan trycka in med kompressor så det ordnar jag så småningom. Just nu så startar och stannar pumpen varannan sekund i stort sett så fort man vrider på en kran, kasst tryck har vi också. Men jag tror som sagt jag vet hur jag ska göra där.
Frågan är snarare hur reningen fungerar. Dels rent teoretiskt vad som händer och sedan hur jag gör praktiskt.
Lossar jag den stora hatten på reningen så är det bräddfyllt med vatten. Men min/max markeringarna på mitten, vad är det? Det står avsyrningsmassa typ D på burken så jag får anta att det är vad som finns i spannen bredvid.
När hur vad gör jag?
Som ett litet PS finns det 2st slangar in från brunnen, den ena går till pumpen men den andra går rätt på ett rör..
Förra ägarna är lättare sagt än gjort att kontakta då tanten bor på hem och huset stått tomt i 1½ år eller så.
Dels så har jag ingen luft i hydroforen, men det har jag förstått att man kan trycka in med kompressor så det ordnar jag så småningom. Just nu så startar och stannar pumpen varannan sekund i stort sett så fort man vrider på en kran, kasst tryck har vi också. Men jag tror som sagt jag vet hur jag ska göra där.
Frågan är snarare hur reningen fungerar. Dels rent teoretiskt vad som händer och sedan hur jag gör praktiskt.
Lossar jag den stora hatten på reningen så är det bräddfyllt med vatten. Men min/max markeringarna på mitten, vad är det? Det står avsyrningsmassa typ D på burken så jag får anta att det är vad som finns i spannen bredvid.
När hur vad gör jag?
Som ett litet PS finns det 2st slangar in från brunnen, den ena går till pumpen men den andra går rätt på ett rör..
Redigerat:
Klicka här för att svara

