Och det som normalt "styr" servissäkringen är den kabel som matar huset och den anpassas efter kabeln och inte efter förbrukningen. Däremot kabeln anpassas efter den last man kalkylerar med. En mycket vanlig storlek på vanliga mindre förbrukare som tex villor är 35 A som servissäkring.
 
Jag tror faktiskt att det är säkrat till 16A nu när jag tänker efter... Men det är möjligt att det sitter en eller två 20A i eller att det är 20A och sitter en eller två 25A i.

Sen är det som sagt fjärrvärme och totalt så bor det 5pers där.
3fas tvättmaskin som matas med både kall och varmvatten.

Ok men hur som, om jag kommer ihåg rätt, så bör det inte vara någon kostnad (mer än en behörig då) att få i större säkringar.

Ska bygga en till lägenhet så belastningen kommer ju att öka om ett år eller så
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.