Det borde antagligen vara självklart hur den ska riggas men det är det inte för mig…förutom själva ”klon” som är tydlig finns det ett ”metallbleck” som på något sätt ska sättas i spänn i fjädern, så mycket förstår jag. I metallblecket finns stansat ett runt hål med en ”tand” i. Är det meningen att mullvaden ska försöka krypa genom det runda hålet? Och varför skulle den göra det om det finns en tand där? Eller gör den det ändå och tanden är för att det ska va trångt o fällan säkert ska lösa ut…? Hittar ingen instruktion vilket tyder på att alla utom jag fattar av sig själva…då jag tänker finns inga dumma frågor…..🙀

Den ska sitta som på bilden, tanken är att mullvaden rör den sen slår fällan ihopa.

• Metallisk mullvadsfälla i öppen position, redo att aktiveras när en mullvad rör den.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
C Cissisv skrev:
Den ska sitta som på bilden, tanken är att mullvaden rör den sen slår fällan ihopa.
Tack 🙏 Det är så jag satt den. Men funderar på det runda hålet m tanden…alltså inte tanken djuret ska genom där…?

Möjligtvis att den sätter huvudet där när den rör blecket. D gäller även att kolla i hålet var gången är och sätta fällan där. Lycka till

• Gilla
sepani
  • Laddar…
C Cissisv skrev:
Möjligtvis att den sätter huvudet där när den rör blecket. D gäller även att kolla i hålet var gången är och sätta fällan där. Lycka till
Rapport följer. Idag när jag kollade fällan hade den löst ut och mullvaden var där , dock inte fångad, men tydligt att det var rörelse i högen….

Vet inte om du gjort det, men gräv ner i hålet under högen. Sen känner du var gången går, och sätter fällan framför gången. Sen sätt en spann över eller ngt annat över fällan, så d är mörkt. Kräver lite precision och träning, men du kommer lyckas 💪

• Gilla
sepani
  • Laddar…
På tanden sätter du bete om det är sork, kanske potatis. Inget bete för mullvad.
Stick ner en tunn stålpinne i jorden så känner du hur gångarna går. Gräv ner fällan i en gång, den lösa brickan vinkelrätt mot gången och i centrum. Använd handskar, de har extremt bra luktsinne, det får inte lukta människa.
https://www.skadedjursprodukter.se/mullvadsorkfalla/kopi-mullvadsorksfalla-sax-modell-5pack

/Höghus

Rostig metallfälla med klor för skadedjur, liggande på en grå matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
sepani
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.