7 426 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Hur fungerar det med ackumulatortank? Grund principen..
Ja absolut, men då bör man ju komplettera med en riktig vedpanna också.dof skrev:
Jag håller helt med dof ska du göra något gör det vettigt, kolla efter annonser med tankar inkl VVB. Du blir bara besviken på lösningar som pumpar vatten fram och tillbaks, koppla allt från tanken och ta enklaste laddomat. Vill du öka kapaciteten lägg fler enkla tankar parallellt.
Ett bra sätt i ditt fall är att seriekoppla VVB i pannan med VVB i tanken och med pannans först. Då får man lite återvinningskoppling och nytta av pannans energi på vettigt sätt.
Ett bra sätt i ditt fall är att seriekoppla VVB i pannan med VVB i tanken och med pannans först. Då får man lite återvinningskoppling och nytta av pannans energi på vettigt sätt.
Tack GK100, det som låter självklart för dig och andra gör att jag vet nu hur jag ska gå tillväga. Nu vet jag vad jag söker, ska även finna någon att koppla in anordningen.
Jag är tacksam för alla svar från alla, eventuellt kommer mer det fler följdfrågor på detta.
Än en gång stort tack!
Jag är tacksam för alla svar från alla, eventuellt kommer mer det fler följdfrågor på detta.
Än en gång stort tack!
Klicka här för att svara