2 650 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hur fungerar avlopp i källare?
Jag har sökt lite men inte riktigt fått fram nåt ordentligt svar.
Om man har toalett, dusch, tvättmaskin och annat i en källare, hur kommer vattnet från avloppet upp till stammen i gatan? Avloppsledningar brukar väl ligga ca en meter ner under gatan? Avlopp i källare minst 2 meter ner i jorden, så hur kommer avloppsvattnet upp?
Korkad fråga kanske...
Om man har toalett, dusch, tvättmaskin och annat i en källare, hur kommer vattnet från avloppet upp till stammen i gatan? Avloppsledningar brukar väl ligga ca en meter ner under gatan? Avlopp i källare minst 2 meter ner i jorden, så hur kommer avloppsvattnet upp?
Korkad fråga kanske...
Det ligger mycket djupare i gatan normalt, hos mig minst 3 meter ned.. annars som sagts ovan får man pumpa, blir mer och mer vanligt på besvärliga platser då kan man även på ned i storlek och använda PEM slangJonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Jag har sökt lite men inte riktigt fått fram nåt ordentligt svar.
Korkad fråga kanske...![]()
Klicka här för att svara