940 läst ·
8 svar
940 läst
8 svar
Hur förvarar ni produkter som kommer i plastsäck?
Lite svårt att bedöma vilken avdelning som är rätt, men jag testar ...
Vi har precis nyligen avslutat vårt projekt "bygge av ordentligt trädgårdsskjul på gjuten platta" - en liten Attefallare vars syfte är att fungera som kombinerad trädgårdsbod / snickeriverkstad när man behöver slänga ihop nån liten fågelholk på sommaren.
Hittills mycket nöjda med hur det har blivit med inredning och saker och ting på rätt krok och rätt plats osv MEN hur har ni andra löst det här med säckar? Jag förmodar att vi alla har en drös med olika plastsäckar med jord, rosjord, nåtannatjord, gödsel, singel, sand, jord-igen, osv, osv? Har någon en fiffig förvaringslösning, förutom att lägga säckarna i en hörna och luta skottkärran över dem?
Mitt bästa uppslag hittills är en pallkrage på golvet ... Några inspirerande uppfinningar?
Vi har precis nyligen avslutat vårt projekt "bygge av ordentligt trädgårdsskjul på gjuten platta" - en liten Attefallare vars syfte är att fungera som kombinerad trädgårdsbod / snickeriverkstad när man behöver slänga ihop nån liten fågelholk på sommaren.
Hittills mycket nöjda med hur det har blivit med inredning och saker och ting på rätt krok och rätt plats osv MEN hur har ni andra löst det här med säckar? Jag förmodar att vi alla har en drös med olika plastsäckar med jord, rosjord, nåtannatjord, gödsel, singel, sand, jord-igen, osv, osv? Har någon en fiffig förvaringslösning, förutom att lägga säckarna i en hörna och luta skottkärran över dem?
Mitt bästa uppslag hittills är en pallkrage på golvet ... Några inspirerande uppfinningar?
Jag ställer öppnade halvfulla (eller mindre) säckar i 20-liters murarhinkar så är de åtminstone lättare att flytta på. Sen får de stå och ta upp en massa plats i garaget 🙄
Jag försöker även ta slut på allt under sommaren så att det åtminstone inte behöver förvaras över vintern.
Jag försöker även ta slut på allt under sommaren så att det åtminstone inte behöver förvaras över vintern.
Tackar för svar!
Har också varit inne på att ställa säckarna på pallar men tycker att det blir lite utrymmeskrävande.
Lösningen med hinkar fick mig att inse att om man lägger någon form av lock eller skiva på dem, så går de ju faktiskt att stapla i en hörna. Intressant!
Tack, som sagt!
Har också varit inne på att ställa säckarna på pallar men tycker att det blir lite utrymmeskrävande.
Lösningen med hinkar fick mig att inse att om man lägger någon form av lock eller skiva på dem, så går de ju faktiskt att stapla i en hörna. Intressant!
Tack, som sagt!
Murarbaljor som är rektangulära kanske kan vara en idé, med en träskiva på så blir det stapelbart. Då får du plats med flera säckar i en balja ( vi förbrukar säckvis åt gången, förvarar på pall med press över under vintern om det finns något kvar, men så har vi oxå utrymmen för det)
Definitivt en lösning. Ska sondera marknaden lite. Tack för svar!Totte_S skrev:
Vi brukar inte ha stora mängder av säckar kvar över vinter men det blir ju en liten samling med diverse kvar varje höst. Dessa har tidigare fått ligga i hinkar där de råkar få plats. Men i år hände det! Vi byggde en fin hylla i uthuset för allt bra att ha vi sparar där. Och under hyllan har vi murarbaljor på hjul där man kan lägga just sånt.
Klicka här för att svara