Byggfirman är klara med köket och nu ska jag fortsätta att lägga clickgolvet in i nästa rum.
Problemet är att det är en nivåskillnad, det var inte det från början (tror jag) men dom bytte ut en stor del av golvspånskivorna i köket
På bild två kan man se golvspånet i köket, det ligger helt klart lite högre, sen har dom lagt lite papp för att det sviktade lite.
Jag har vägt av med pass och det lutar lite uppåt mot nya rummet, men inte mycket.
Vad kan man göra för att få samma nivå?
Det skiljer ca: 12mm, kan man lägga typ spånskivor på hela golvet?
Obs, det är en ny öppning upptagen så golven kanske inte var på samma höjd innan.
Huset är en sån där 70-tals låda. så inga mått stämmer, inga väggar är raka
Tacksam för ett tips.
Problemet är att det är en nivåskillnad, det var inte det från början (tror jag) men dom bytte ut en stor del av golvspånskivorna i köket
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På bild två kan man se golvspånet i köket, det ligger helt klart lite högre, sen har dom lagt lite papp för att det sviktade lite.
Jag har vägt av med pass och det lutar lite uppåt mot nya rummet, men inte mycket.
Vad kan man göra för att få samma nivå?
Det skiljer ca: 12mm, kan man lägga typ spånskivor på hela golvet?
Obs, det är en ny öppning upptagen så golven kanske inte var på samma höjd innan.
Huset är en sån där 70-tals låda. så inga mått stämmer, inga väggar är raka
Tacksam för ett tips.
Bryt av med en list och börja om på den lägre nivån. Det är inte lämpligt att lägga ett för stort sammanhängande clickgolv ändå, då det rör på sig.
Det kan bli lite irriterande att ha en 12 mm kant, med en list som kompensering, att trampa på.
Jag hade valt att jämna ut golvet, men kan inte se vad underlaget är. Men säger att du skulle flytspackla rummet till rätt nivå, har du inte gjort det tidigare så överväg att ta hjälp här.
Jag hade valt att jämna ut golvet, men kan inte se vad underlaget är. Men säger att du skulle flytspackla rummet till rätt nivå, har du inte gjort det tidigare så överväg att ta hjälp här.
Tack för alla tips, jag har även läst i andra trådar om att masonit eventuellt kan ge ifrån sig lukt,
och att det finns nått som heter trossbottenskivor som man ev. kan köra med.
Flytspackling är tyvärr inte aktuellt, har varken kompetens eller lust att ge mig på ett sånt stort ingrepp även om det förmodligen ger bäst resultat.
Jag skulle verkligen vilja få en skarvlös övergång, det är så jäkla snyggt tycker jag.
Det finns så klart en risk att det rör sig och går isär, men om det gör det så får jag i så fall skära rent och lägga en list då.
Kanske nån tunn osb-skiva och foam eller papp?
och att det finns nått som heter trossbottenskivor som man ev. kan köra med.
Flytspackling är tyvärr inte aktuellt, har varken kompetens eller lust att ge mig på ett sånt stort ingrepp även om det förmodligen ger bäst resultat.
Jag skulle verkligen vilja få en skarvlös övergång, det är så jäkla snyggt tycker jag.
Det finns så klart en risk att det rör sig och går isär, men om det gör det så får jag i så fall skära rent och lägga en list då.
Kanske nån tunn osb-skiva och foam eller papp?
Klicka här för att svara