Går i tankarna att införskaffa en kamin för pelletseldning. Den väger 186 kg. Är det nån som vet om man behöver förstärka bjälklaget och isåfall hur ???

Det vore ju synd och behöva bryta upp det fina massiva furugolvet..... :-/
 
186 kilo är ingenting. Om du inte har ett riktigt ruckelbygge är det ingen fara. För du tänkte väl inte bygga murstock av sten ovanpå...? ;)
 
....jag har "tjötat" förut om dessa pelletskaminer.....dom små liven ;D

Näe, det är ju ingen tung täljstenkamin vi har tänkt installera. Å så blir det raka rostfria rör upp i det blå...alltså, borde funka fintfint..... Måste höra med kommun också så inte grannarna får sig en överraskning ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.