2 915 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
hur förbereda för altan?
vi ska inte göra våran altan förren nästa år men vi vill ju ha en plats att sitta på i sommar... skulle det fungera att lägga duk och sedan makadam som man pressar? vi har sand på hela tomten just nu och gräsmattan ska vi så i höst så hur är bäst att göra? altanen blir på ca 8x4m. tacksam för all hjälp
Antar att den packade makadamen är tänkt som ett bärlager att lägga altanen på sedan uppallad på lecablock? Det funkar säkert, men plintar känns rejälare.
Spontant tänker jag att packad makadam känns som ett väldigt tråkigt underlag att vistas på. Skulle absolut försöka få till altanen redan nu.
Spontant tänker jag att packad makadam känns som ett väldigt tråkigt underlag att vistas på. Skulle absolut försöka få till altanen redan nu.
jo plintar hade vi tänkt att använda... men jag vill ju så gärna ha en plats att sitta på till sommaren... men om man nu ska ha plintar, vad ska man ha under? räcker det men en markduk(antar att det heter så) och ja vad ska man ha över duken? räcker det med lite av våra fyllnadsmassor eller behöver man ha sten?
Du behöver inte ha någonting under eller över. Jag hade gräsmatta, och den självdog när altanen kom på plats. Brist på sol förmodar jag.
Men om du väldigt gärna vill förbereda så kan du ha geoduk och sedan makadam, fast jag hade hoppat över det.
Men om du väldigt gärna vill förbereda så kan du ha geoduk och sedan makadam, fast jag hade hoppat över det.
Klicka här för att svara