Är nog inte den riktningen med några dåliga termostater. Att oljefyllda element kom, är för att dom ger samma miljö och uppför sig som vattenburna element.
Ingen torr luft som luktar bränt. Och det har inte med någon termostat att göra. Dom första hade bimetalltermostat och senare kom elektroniska för att få en jämnare temp på elementen.