Jag har tagit ner en gammal skiljevägg mellan hall och kök i en lägenhet och kvar blev denna fåra i taket som är nästan 2 cm djup, dessutom är taket på hallsidan lite lägre än på kökssidan. Hur löser man det på ett snyggt sätt?

• Tak med en fåra där en skiljevägg tagits ner, synligt markant djup där taket är ojämnt mellan hall och kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spår i taket mellan hall och kök, nästan 2 cm djupt, med måttband synligt för jämförelse. Halltaket är lägre än kökstaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästa 2 cm i diff, hur brett är spåret i taket.

Edit . Hur lång bit är det som ska täckas.

J jonaserik skrev:
Nästa 2 cm i diff, hur brett är spåret i taket.
Det skiljer inte 2 cm mellan taken utan det är själva spåret som är ca 2cm djupt, däremot om man mäter mot kökets tak så är det mindre djupt. Spåret är ca 7 cm brett och 2 meter långt.

J Johannes Nylander skrev:
Det skiljer inte 2 cm mellan taken utan det är själva spåret som är ca 2cm djupt, däremot om man mäter mot kökets tak så är det mindre djupt. Spåret är ca 7 cm brett och 2 meter långt.
OK mät och skriv upp. Det finns vinkellister för innerhörn och ytterhörn i olika dim. En tur till en välsorterad brädgård kanske kan ge något. Passar det inte direkt på bredderna, så går det att kapa på längden och puttsa/fasa av en kant.

Hade något liknande problem hos morsan. Där tog jag en vanlig 22*120 som jag fräste ur på den sidan där taket var som lägst. Sparade några mm av brädan bara ca 30mm brett. Fasade av andra sidan bara för en snygg radie. Betsades sedan i lämplig kulör

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.