Jag möblerade om i källaren och flyttade ett stort skåp som följde med vid husköpet. Upptäckte då att taket i just det rummet inte var färdigställt och det är stora springor mellan tak och vägg längs ena väggen fr det stora skåpet skymt detta. Gissar att man byggt en vägg mellan de två rummen som finns där nere men inte gjort klart. Hur kan jag åtgärda detta? Kan man spackla så stora springor? Den är kanske 2-3 cm bred på vissa ställen.

• Springa mellan tak och vägg i ett rum, synlig mörk linje där det inte är färdigställt, nära ett mönstrat möbelstycke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stora springor mellan tak och vägg i källarrum där ombyggnad ej är färdigställd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Saltochpeppar Saltochpeppar skrev:
Jag möblerade om i källaren och flyttade ett stort skåp som följde med vid husköpet. Upptäckte då att taket i just det rummet inte var färdigställt och det är stora springor mellan tak och vägg längs ena väggen fr det stora skåpet skymt detta. Gissar att man byggt en vägg mellan de två rummen som finns där nere men inte gjort klart. Hur kan jag åtgärda detta? Kan man spackla så stora springor? Den är kanske 2-3 cm bred på vissa ställen.
Det vanligaste är nog att sätta upp en list, eller trycka i fogmassa.

• Gilla
Saltochpeppar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.