Det började med en spricka/hål som nu har blivit väldigt många sprickor och hål, bara i det området man duschar i.

Jag vill fixa detta och kontrollera att det inte blivit några vatten- eller fuktskador under klinkersen men jag vet inte vad eller var jag ska börja.

Kan någon hjälpa mig att berätta vad det är jag behöver eller kolla upp alternativt vem man kan kontakta för att åtgärda detta?

• Grå klinkergolvplattor med synliga sprickor och hål i fogarna i en duschmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bara ett utseende problem

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
T tergo skrev:
bara ett utseende problem
Är du säker på det? Det har blivit värre med tiden och det är klart och tydligt sprickor. Oavsett - vet du hur man fixar det?

• Svarta kakelplattor med uppenbara sprickor intill en metallbrunn.
    Skapa konto
  • Svarta kakelplattor med synliga sprickor i fogen mellan plattorna.
    Skapa konto
  • Klinkergolv med synliga sprickor och slitet fogmaterial.
    Skapa konto
  • Sprickor i gråa klinkerplattor på golvet i hörn, med synliga skador i fogarna.
    Skapa konto
Hur gammalt är badrummet? Ser ut som hela fogen försvinner, eller har det alltid varit så lite fog?

tätskiktet ligger ju under plattorna och fästmassan
troligen fästmassan man ser där fogen saknas

Centano Centano skrev:
Hur gammalt är badrummet? Ser ut som hela fogen försvinner, eller har det alltid varit så lite fog?
Ca 5 år.

Nej det har inte alltid varit så lite fog. I resten av badrummet så är det mycket mer fog. Det är bara där duschen är och där det kommer mycket vatten som fogen börjat "tunna ut" och börjar försvinna.

J
R Redds skrev:
Är du säker på det? Det har blivit värre med tiden och det är klart och tydligt sprickor. Oavsett - vet du hur man fixar det?
Det enklaste är att foga i lite fog där det saknas..

T tergo skrev:
tätskiktet ligger ju under plattorna och fästmassan
troligen fästmassan man ser där fogen saknas
Okej tack för infon.

J Jansson69 skrev:
Det enklaste är att foga i lite fog där det saknas..
Tack.

Jag antar att det ska vara någon slags fog för badrum i likande färg jag redan har?

J
R Redds skrev:
Tack.

Jag antar att det ska vara någon slags fog för badrum i likande färg jag redan har?
Ja hårdfog cementbaserad:
Kan du bryta loss en bit och ta med till tex. Bauhaus så kan du komma rätt nära kulörmässigt..
Lägger med en film om fogning även om du nu ska bara lägga i för det saknas så får du en känsla för hur det går till..

• Burk med Kiilto kakelfog, ljusgrå 1 kg, märkt “Saumalaasti”. För användning i fogning av kakel.
    Skapa konto
J Jansson69 skrev:
Ja hårdfog cementbaserad:
Kan du bryta loss en bit och ta med till tex. Bauhaus så kan du komma rätt nära kulörmässigt..
Lägger med en film om fogning även om du nu ska bara lägga i för det saknas så får du en känsla för hur det går till..

[media]
Tusen tack. 🙏

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.