22 071 läst ·
25 svar
22k läst
25 svar
Hur fixa sönderkörd gräsmatta?
jag bara menar att lite jord kostar inget. och hellre lämna en snygg arbetsplats när man är klarAlfredo skrev:
Hej!
Vår överenskommelse var att firman skulle åtgärda vår gräsmatta. De har krattat lite i slutet av November, där var spåren var synliga och gräset borta.
Är det för tidigt fortfarande att fixa gräsmattan? Hur skulle de fixa också spåren som har inte förstort gräset själv men har gjort gräsmattan ojämnt?
Vår överenskommelse var att firman skulle åtgärda vår gräsmatta. De har krattat lite i slutet av November, där var spåren var synliga och gräset borta.
Är det för tidigt fortfarande att fixa gräsmattan? Hur skulle de fixa också spåren som har inte förstort gräset själv men har gjort gräsmattan ojämnt?
Du kan gott sätta igång nu och förbereda så det bara är att så när temperaturen ligger stadigt på 5-6 grader dygnet om.
Hur du fixar där det är ojämnt beror lite på, är det vallar så får du skotta bort dessa och riva upp jorden med en kratta så den blir lucker som du sedan kan så i. Är det gropar så fyller du dessa med mullrik matjord och jämnar ut, gärna med en upp-och-nedvänd pall som jag skrev om innan.
Hur du fixar där det är ojämnt beror lite på, är det vallar så får du skotta bort dessa och riva upp jorden med en kratta så den blir lucker som du sedan kan så i. Är det gropar så fyller du dessa med mullrik matjord och jämnar ut, gärna med en upp-och-nedvänd pall som jag skrev om innan.
Jag är lite nyfiken; vad är det som gör att det är för tidigt att så nu?
Förutom att det kanske är kallt och tungt att vara ute och jobba i trädgården?
Även om gräset inte börjar växa på en gång så ligger ju ändå fröna där och börjar gro så fort temperaturen tillåter, eller?
Förutom att det kanske är kallt och tungt att vara ute och jobba i trädgården?
Även om gräset inte börjar växa på en gång så ligger ju ändå fröna där och börjar gro så fort temperaturen tillåter, eller?
Jag fick förklarat av en trädgårdsmästare att om man har otur och det kommer frost precis när fröna börjat gro är det risk att de dör och att man får så igen. Han rekommenderade att vänta tills det var lite varmare i vart fall.
Om det hade fungerat bra så kanske man tycker att man ändå inte har något bättre för sig än att påta med gräsmattan just då och känner för att bara pilla navelludd när det egentligen är säsong för sådd.
Men jag fick ett bra svar på min undran.
Men jag fick ett bra svar på min undran.
Klicka här för att svara